Naar hoofdcontent van deze pagina
De pagina voorlezen met gebruik van ReadSpeaker

Spelregels Social Media

De gemeente Houten gebruikt social media om in contact te zijn met inwoners en andere belangstellenden. We zetten de kanalen onder meer in om anderen te informeren. Ook kun je de gemeente benaderen met jouw vragen via WhatsApp, Twitter en Facebook. We streven ernaar dat je binnen een werkdag antwoord krijgt. Soms is voor beantwoording iets meer tijd nodig.

We zijn benieuwd naar jouw reactie op onze berichten. We nodigen je van harte uit om te reageren. We hebben wel een aantal spelregels voor het gebruik van social media.

  • Wij respecteren ieders mening, ook als die afwijkt van onze eigen opvattingen. Dezelfde houding verwachten wij van inwoners en anderen die via social media berichten aan of over de gemeente plaatsen.
  • Agressieve uitingen, grof taalgebruik, misleiding of discriminatie accepteren wij niet. Deze uitingen verwijderen wij van onze social mediakanalen en waar nodig nemen wij passende maatregelen. Het maakt daarbij niet uit of de opmerkingen zijn gemaakt op een van onze eigen social mediakanalen of op door anderen beheerde kanalen.
  • Het domineren van onze (Facebook-)pagina door het herhalen van uitingen of discussies staan wij niet toe. Wij behouden ons het recht voor deze uitingen geheel of gedeeltelijk te verwijderen, zonder het onderwerp zelf te verwijderen.
  • Plaats geen commerciĆ«le berichten of advertenties. Deze verwijderen wij.
  • Wij gaan graag met je in gesprek, maar niet als jij je berichten anoniem plaatst. Wij discussiĆ«ren met open vizier. Anonieme berichten kunnen wij zonder overleg verwijderen.
  • Wij nemen de algemene normen en waarden in acht. Datzelfde verwachten wij van inwoners en anderen;
  • Plaats op social media geen persoonlijke gegevens van medewerkers van de gemeente Houten of van anderen.

Privacy

Ter bescherming van jezelf adviseren we je om geen persoonsgegevens of andere persoonlijke informatie via social media met gemeente Houten te delen. Bijvoorbeeld: adresgegevens, telefoonnummers, creditcardgegevens en inloggegevens. Voor je eigen veiligheid kunnen we besluiten om posts met persoonlijke gegevens te verwijderen. Wil je zulke gegevens delen, neem dan telefonisch of per email contact met ons op.

Print Icoon printen