Naar hoofdcontent van deze pagina
De pagina voorlezen met gebruik van ReadSpeaker

Klacht en ombudsman

Klacht

Bent u niet tevreden over hoe de gemeente of een medewerker u heeft behandeld? Dan kunt u een klacht indienen. U geeft de gemeente dan de kans om fouten te herstellen. Bovendien leert de gemeente van klachten en kan zij de dienstverlening verbeteren.

U dient  uw klacht bij voorkeur in:

Vaak kan de gemeente de klacht snel verhelpen. Soms is uitgebreider onderzoek nodig. Meestal neemt het verantwoordelijke afdelingshoofd contact met u op. U kunt dan uw klacht toelichten. In de meeste gevallen handelt de gemeente uw klacht binnen vier weken af.

Ombudsman

Bent u niet tevreden over hoe de gemeente uw klacht heeft behandeld? Dan kunt u zich wenden tot de Nationale ombudsman. Informatie over de Nationale ombudsman vindt u op www.nationaleombudsman.nl.

De Nationale ombudsman is bereikbaar via het gratis telefoonnummer 0800 ‚Äď 33 55555.

Meer informatie over klachtbehandeling kunt u krijgen bij de klachtencoördinator van de gemeente. Deze is bereikbaar via (030) 63 92 611 of e-mail: gemeentehuis@houten.nl.

Print Icoon printen