Naar hoofdcontent van deze pagina
De pagina voorlezen met gebruik van ReadSpeaker

Handtekening, legalisatie

Een legalisatie van een handtekening houdt in dat de burgemeester verklaart dat een handtekening op een bepaald document 'echt' is. De handtekening dient in aanwezigheid van de behandelend ambtenaar geplaatst te worden. Het geeft geen enkele informatie over de integriteit van de inhoud van het document. Aan de legalisatie kan men slechts de conclusie verbinden dat de betreffende handtekening gesteld is door de persoon die met naam is genoemd in de legalisatieverklaring. Handtekeninglegalisatie wordt ook vaak gevraagd op stukken die naar het buitenland moeten worden gezonden of op stukken waarin de ondertekenaar toestemming geeft tot uitvoering van bepaalde zaken.

Garantverklaring

In een aantal gevallen moet een vreemdeling in het bezit zijn van een visum om Nederland binnen te kunnen komen. Voordat een visum wordt afgegeven moet door de in Nederland woonachtige gastvrouw of gastheer een uitnodigingsbrief worden afgegeven. Dit formulier wordt ook wel een garantverklaring genoemd.

Kosten

€ 10,50.

Wat heeft u nodig bij het verzoek om legalisatie?

  • een geldig legitimatiebewijs
  • het te legaliseren document
  • de garantverklaring
  • het bedrag aan gemeentelijke leges.

Afspraak maken

Voor dit product moet u een afspraak maken.

Meer informatie

Bezoek de website van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) ofbel de IND, telefoon 0900-1234561 (€ 0,10 per minuut). Geen afspraak nodig Voor deze producten  hoeft u geen afspraak te maken. Zie ook de pagina openingstijden

Print Icoon printen