Applicatiebeheerder Key2Burgerzaken/ data analist

Ben jij, voor ons team, die bevlogen, enthousiaste en gedreven collega die met humor positief bijdraagt aan goede dienstverlening voor onze inwoners en ondernemers? Dan zijn wij op zoek naar jou!
- 32 uur per week, schaal 9 (indicatief)
- Vacaturenummer 2023-036-DV
- Reageren kan t/m maandag 12 juni 2023
Als applicatiebeheerder en data analist van o.a. Centric Burgerzaken en Centric Betalen ben je binnen het team Dienstverlening verantwoordelijk voor het monitoren, up-to-date en operationeel houden van de diverse applicaties. Hiervoor werk je nauw samen met de databasebeheerders bij onze organisatie. Kennis van databaseomgevingen binnen een gemeentelijke organisatie zien wij als een pré. In jouw communicatie gebruik je heldere taal. Je gebruikt je systeemkennis en heldere communicatie om ingewikkelde problemen op te lossen. Je handelt proactief en bent op de hoogte van de ontwikkelingen binnen het vakgebied. Je werkt samen met enthousiaste en fijne collega’s binnen het cluster Bedrijfsbureau.
Je werk bestaat met name uit:
- Je bent het aanspreekpunt voor de organisatie als het gaat om het applicatiebeheer binnen het team Dienstverlening;
- Je bent mede verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de Centric applicaties voor al onze gebruikers;
- Je begeleidt (leveranciers) of voert zelf updates en upgrades van de applicaties uit;
- Je bent in staat om de werkzaamheden met betrekking tot installaties en updates voor jezelf en voor collega’s in te plannen;.
- Je borgt processen, procedures en algehele kwaliteit middels het proceseigenaarschap van primaire ITIL Service en Delivery processen;
- Je stelt handleidingen voor gebruikers en beheerders op en onderhoudt deze, daarnaast informeer je de collega’s tijdig over aanpassingen, storingen e.d. van de infrastructuur;
- Kwalitatief hoogstaande dienstverlening naar onze inwoners, ondernemers en collega’s staat bij jou voorop;
- Je signaleert, onderzoekt en adviseert de mogelijkheden op het gebied van applicatiebeheer om de Dienstverlening verder te professionaliseren.
- Je bent werkzaam binnen het cluster Bedrijfsbureau en bereid om andere werkzaamheden tijdens piekperioden op te pakken. Denk daarbij aan ondersteuning tijdens de verkiezingen.
- Je bent sparringpartner voor de teamleider Dienstverlening en ondersteunt zo nodig in uitvoering van de werkzaamheden.
Hoe ziet je werkdag eruit?
Je werkdag begint met het opstarten van de diverse applicaties. Je voert dagelijkse controles uit en monitort de werking van de applicaties. Je behandelt berichten over updates en nieuwe releases en plant de werkzaamheden in die daar uit voort komen. Collega’s doen een beroep op je op het gebied van technisch of functioneel applicatiebeheer. Geen dag is hetzelfde, dat maakt het werk heel afwisselend en interessant.
- Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau op het gebied van Informatica
- Kennis van de volgende zaken is vereist
- Centric applicaties in een Oracle omgeving en een Weblogic 12c
- Kennis van de volgende zaken is een pré
- Oracle 11g en 12c Release 2 kennis
- Oracle Enterprise Manager 13c
- Oracle Database Appliances (ODA’s)
- Je bent een teamspeler;
- Je hebt goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord in geschrift;
- Je bent flexibel en kunt goed omgaan met wisselende werkdruk;
- Je hebt bij voorkeur ervaring met het werken in een gemeentelijke organisatie;
- Je hebt een proactieve houding;
- Je hebt kennis van MS office (Excel, Word, Outlook, MS Teams) en het werken met een zaaksysteem;
- Niet bang om wat nieuws te proberen;
- Je bent intrinsiek gemotiveerd om collega’s zo goed mogelijk te helpen;
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van het beheer in een vergelijkbare omgeving.
- Je bent analytisch ingesteld en werkt zeer nauwkeurig.
Wij stellen ons graag aan je voor. Gemeente Houten ligt centraal in Nederland, in de regio Utrecht. We zijn gericht op ontwikkeling. Van een dorp met 7000 inwoners groeiden we uit tot een middelgrote gemeente met 50.000 inwoners. Iedere dag dragen onze 400 collega’s eraan bij dat inwoners Houten een prettige plek vinden om te wonen.
Je krijgt bij ons eigen verantwoordelijkheden en ruimte om zelf invulling te geven aan je werkzaamheden. Als collega’s staan we voor elkaar klaar. We lopen gemakkelijk bij elkaar binnen, onze deuren staan letterlijk en figuurlijk voor elkaar open.
Je bent vast nieuwsgierig wie jouw nieuwe collega’s worden in deze functie.
Het team Dienstverlening bestaat in totaal uit 28 collega’s die inzet leveren om de dienstverlening zo toegankelijk, laagdrempelig, klantvriendelijk en efficiënt mogelijk te laten verlopen. Er is expertise aanwezig op zeer uiteenlopende gebieden: van het aanvragen van reisdocumenten, rijbewijzen en parkeervergunningen, het verstrekken van uittreksels, verwerken van (digitale) aangiftes verhuizingen tot aangiftes geboortes, overlijden en voltrekken van huwelijken.
Het Telefonisch Informatiecentrum (TIC) beantwoordt de eerstelijns vragen. Complexe vragen worden warm doorgezet naar de vakspecialisten of er wordt een afspraak voor de burger ingepland. De webbeheerder zorgt voor een toegankelijke en gebruiksvriendelijke ontsluiting van de gemeentelijke informatie, zodat burgers en ondernemers 24/7 informatie tot zich kunnen nemen. De website biedt ook toegang tot het digitale loket van de gemeente Houten. Kortom, een breed scala van werkzaamheden vallen binnen het team Dienstverlening.
Het team Dienstverlening is grotendeels operationeel georiënteerd en wordt beleidsmatig ondersteund door vakspecialisten en kwaliteitsmedewerkers op het gebied van burgerzaken. Deze laatste groep collega’s maken deel uit van het cluster bedrijfsbureau binnen het team. De medewerkers van het team geven zo goed mogelijk invulling aan de principes van onze organisatie waarvan belangrijke zijn:
- Het verlenen van goede en passende dienstverlening vormt het uitgangspunt van waaruit wij handelen.
- “van buiten naar binnen werken” wat betekent dat wij onze inwoners en ondernemers centraal stellen.
We zijn blij dat je interesse hebt om bij de gemeente Houten te werken. Je krijgt van ons een fijne werkplek direct naast het station Houten. We belonen je inzet graag met:
- Een salaris dat afhankelijk is van je opleiding en ervaring. Als je voldoet aan de gestelde eisen kunnen wij je inschalen in schaal 9. Het bruto maandsalaris is in deze schaal bedraagt minimaal € 3.167,- en maximaal € 4.537,- bij een fulltime dienstverband (36 uur per week). Wanneer je nog niet aan de gestelde functie-eisen voldoet, vindt inschaling plaats in aanloopschaal 8. Het bruto maandsalaris is in deze schaal minimaal € 2.878,- en maximaal € 4.052,- bij een fulltime dienstverband (36 uur per week).
- Vakantiegeld en een eindejaarsuitkering in de vorm van een Individueel keuzebudget (IKB). Je kunt dit IKB vrij inzetten, bijvoorbeeld door het uit te laten betalen of voor extra verlof.
- Reiskostenvergoeding woon-werkverkeer, gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en een pensioenregeling.
- Opleiding en ontwikkelmogelijkheden, bijvoorbeeld via ons interne opleidingscentrum De Houten Academie
- In overleg is het mogelijk om tijds-en plaats onafhankelijk te werken
- De mogelijkheid om te sporten met korting via Bedrijfsfitness Nederland.
- Bij wederzijdse tevredenheid kom je na een jaar in aanmerking voor een vast dienstverband (op basis van een beoordelingsgesprek).
De functie is op dit moment indicatief gewaardeerd. De definitieve waardering volgt binnenkort.
Enthousiast geworden? Yes!
Fijn dat je de tijd hebt genomen om deze vacaturetekst helemaal te lezen. Dat betekent misschien wel dat je wilt solliciteren. Wil je meer weten over de functie, neem dan contact op met Ton Daalderop, manager team Dienstverlening, 06-52462775.
Wil je solliciteren? Daar zijn we blij mee! Vul het digitale formulier in en solliciteer met een motivatiebrief en recent cv. Je kunt solliciteren tot en met XXXXXXX 2023 Vermeld bij je sollicitatie het vacaturenummer: 2023-036-DV.
Verwachten wij dat we een goede match kunnen zijn, dan nodigen we jou uit voor een tweetal gesprekken (met de selectie- en adviescommissie). De gesprekken zullen gepland worden op maandag 19 juni 2023.
Wij zien je sollicitatie met interesse tegemoet!
Integriteit vinden we belangrijk. We vragen je daarom bij jouw start een VOG aan te leveren.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.