Kevin Evers, medewerker helpdesk/werkplekbeheerder
“De sfeer hier is heel persoonlijk, je leert mensen snel kennen.”
Samen met twee collega’s ben ik aanspreekpunt voor alle ICT-gerelateerde storingen en vragen binnen gemeente Houten en een aantal partners waar we mee samenwerken. De vragen op de helpdesk komen binnen via telefoon of mail en zijn iedere dag weer anders. Voorbeelden zijn: een account aanmaken voor een nieuwe medewerker, iemand helpen bij foutmeldingen of toegang tot bepaalde mappen. We beantwoorden vragen die mensen hebben over het werken met programma’s die we gebruiken. En we maken ook laptops en telefoons klaar voor gebruikers zodat die zo snel mogelijk aan de slag kunnen.
Voor gemeente Houten verzorgen wij ook het werkplekbeheer. Eenvoudig gezegd: we zorgen ervoor dat alle apparatuur op de werkplek, van bureau tot raadszaal, goed blijft werken. En soms werken we ook aan projecten die betrekking hebben op de werkplekken. Bijvoorbeeld bij vervanging of uitbreiding.
Mijn werkdag hangt erg af van de vragen en meldingen die binnenkomen. Dat betekent ook dat geen dag hetzelfde is. Veel afwisseling dus.
Ik werk hier sinds 2019. Hiervoor werkte ik een aantal jaren in een vergelijkbare functie bij grote corporate organisaties op detacheerbasis. Daarvoor heb ik ook bij een grote gemeente gewerkt. Ik wilde graag vast bij een organisatie werken en niet meer in het bedrijfsleven. Toen ik de vacature zag voor mijn functie bij gemeente Houten heb ik gesolliciteerd. Het werk leek me leuk en ik woon in Houten. Ik zie de gemeentetoren vanuit mijn huis! Het bevalt me goed om bij een wat kleinere gemeente te werken. De sfeer is veel persoonlijker in vergelijking met mijn vorige werkgevers. Je leert mensen snel kennen en weet tegen welke problemen ze aanlopen. Ook de afwisseling die ik heb nu ik ook werkplekbeheer erbij doe, bevalt goed. En de arbeidsvoorwaarden zijn goed geregeld, dat is ook belangrijk.