Esther Dussenbroek, medewerker Telefonisch Informatie Centrum
“Het voelde echt als een warm bad toen ik hier begon.”
Mijn collega’s en ik behandelen alle vragen die bij gemeente Houten binnenkomen. Deze vragen komen binnen via de telefoon, e-mail, onze website en social media zoals Whatsapp, Facebook, Instagram en Twitter. Dit kan gaan over allerlei onderwerpen. Meldingen over de openbare ruimte, zoals losse stoeptegels, vragen over maaien, snoeien, gladheid, kapotte straatverlichting, afval en kliko’s. Of over bouwvergunningen. Wij registreren de vragen in het systeem en zorgen dat het bij de juiste afdeling komt.
Ook vragen over paspoorten, rijbewijzen, huwelijk en geboorte komen bij ons binnen. Die verbinden we door met Burgerzaken en Burgerlijke Stand. We verwijzen ook naar instanties die verbonden zijn aan de gemeente zoals het Sociaal Team, Werk en Inkomen Lekstroom en BghU, dat voor Houten en andere organisaties belastingtaken uitvoert.
Wij beantwoorden de vragen die via social media gesteld worden. Vaak weten we het antwoord zelf en soms overleggen we eerst met de collega’s van Communicatie. Door alle verschillende vragen en de verschillende kanalen waardoor ze binnenkomen, is mijn werk heel afwisselend. Mijn collega’s en ik overleggen begin van de ochtend wie wat oppakt: mail, social media, telefoon, website. Ik vind die afwisseling ideaal, de dag vliegt echt voorbij.
Het team waar ik in werk is heel leuk. De samenstelling is heel gevarieerd qua leeftijd, dat maakt het heel gezellig. We hebben allemaal wat voor elkaar over en pakken ook dingen voor elkaar op als dat nodig is.
Toen ik bij gemeente Houten begon, voelde het echt als een warm bad. Iedereen wil je helpen, mensen zijn allemaal even vriendelijk. Echt heel fijn. En ik woon zelf in Houten, dus ik ben zo op mijn werk!