Medewerker financieel beheer

Wij zijn momenteel op zoek naar een Medewerker Financiën om ons team te versterken. Ben jij een gedreven financieel talent dat graag de controle houdt over de geldstromen en administratieve processen?

Medewerker financieel beheer

  • 32 uur per week  
  • Maximaal 4.752,- bruto per maand bij een werkweek van 36 uur.
  • Reageren kan t/m zondag 16 juni 2024 o.v.v. vacaturenummer: 2024-033-FI
Solliciteer direct

Wat ga je doen

Dagelijkse verantwoordelijkheden als Medewerker Financiën omvatten het beheren van betalingen, het bewaken van liquiditeiten en het indienen van BTW-aangiftes. Je bent de centrale persoon in onze financiële administratie, waarbij je verschillende sub administraties nauwlettend in de gaten houdt. Bovendien speel je een belangrijke rol bij het ontwikkelen van diverse financiële documenten, zoals begrotingen, jaarrekeningen en bestuursrapportages. Het verzorgen van onderbouwingen voor de accountant en het mogelijk opstellen van paragrafen in de jaarrekening behoren eveneens tot je taken, terwijl je er daarnaast voor zorgt dat de administratie nauwkeurig wordt afgerond.

Hoe ziet je werkdag eruit?
Je dag zal meestal heel veelzijdig zijn. De ene dag verzorg en verstuur je bijvoorbeeld de BTW-aangifte, controleer je of er genoeg geld op de bank staat voor de betaalrun overleg je met de financiële administratie over de verwerking van een factuur en neem je deel aan een vergadering met het team Dienstverlening om de aansluiting tussen beide teams te bewaken. Op een andere dag ben je de hele dag bezig met het analyseren van een BTW-verschil om te achterhalen wat de oorzaak ervan is.

Wie je bent

  • Je hebt een MBO/HBO werk- en denkniveau in een boekhoudkundige richting;
  • Je hebt meerdere jaren werkervaring in een soortgelijke functie
  • We hebben de voorkeur voor iemand uit een gemeentelijke werkomgeving
  • Je hebt kennis van boekhouding, jaarrekeningprocessen, beheer grootboekrekeningen en aangifte BTW;
  • Je hebt ervaring met Treasury werkzaamheden

Het wordt als een pluspunt gezien als je:

  • Aansluiting kunt maken met verschillende administraties zoals burgerzaken, begraafplaatsen, vergunningen en leges;
  • Ervaring hebt met het opstellen van o.a. jaarrekening dossiers en betalingsvoorstellen;
  • Korte en lange liquiditeitsprognoses kunt opstellen.

In welk team kom je terecht

Het team waarin je komt te werken is het team Financiën en Inkoop. De belangrijkste taken van het team zijn het voeren van de financiële administratie, de coördinatie van de verschillende planning- en control producten, de financiële controle, de inkoopfunctie en de coördinatie van de subsidieaanvragen. Het team bestaat uit totaal 27 mensen. Belangrijkste uitdagingen voor ons zijn een veilig en efficiënt factuurproces te bieden aan de organisatie. Daarbij onze klanten zoals teammanagers, college en raad zoveel mogelijk inzicht te bieden in de financiën en daarmee te helpen sturen op de uitdagende maatschappelijke vraagstukken.

Dit bieden we je

  • Een jaarcontract met bruto maandsalaris van minimaal € 3.317,- en maximaal € 4.752,- (schaal 9) bij een dienstverband van 36 uur. Als je (nog) niet beschikt over de gewenste opleiding en ervaring, dan word je benoemd in de aanloopschaal.
  • Bij wederzijdse tevredenheid kom je na een jaar in aanmerking voor een vast dienstverband, op basis van een beoordeling;
  • Een Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Dit kun je bijvoorbeeld laten uitbetalen of extra vakantiedagen van kopen.
  • Hybride werken is mogelijk. Dit doe je in overleg met je team, waarbij de werkzaamheden leidend zijn.
  • Een werkplek centraal in Nederland, direct naast het station (8 minuten met de trein vanaf Utrecht Centraal).
  • Laptop en telefoon.
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden, o.a. via de Houten Academie.
  • En verder: reiskostenvergoeding woon-werkverkeer, gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, bedrijfsfitness en een pensioenregeling.