Medewerker P&O

Het secretariaat P&O is hét centrale punt in de organisatie, waar de administratieve processen rondom de personeelszaken in goede banen worden geleid. Als medewerker P&O wil jij niets liever dan de ondersteuning op deze processen tot in de puntjes verzorgen. Samen met je collega’s vorm jij zo het kloppend hart van het team Personeel, Organisatie en Managementondersteuning (POM).

Dit team is volop in ontwikkeling en daarmee ook het secretariaat P&O. Ben jij degene die graag een bijdrage levert aan deze doorontwikkeling? Dan is dit je kans!

  • 24 uur per week, schaal 7
  • Vacaturenummer 2023-020-POM
  • Reageren kan t/m zondag 4 juni 2023
Soliciteer direct

Als medewerker P&O regel je op een klantgerichte, proactieve en nauwkeurige manier de personeelsgerelateerde administratieve processen. Het is een hele afwisselende functie, waarbij je in een hecht team onder andere bezig bent met:

  • het opstellen en verzenden van rechtspositionele brieven;
  • het verzorgen van de administratie en faciliteiten die nodig zijn bij de werving & selectieprocedures. Hierbij valt te denken aan het uitzetten van de vacatures via diverse kanalen, het redigeren van vacatureteksten, het uitnodigen van sollicitanten en het inplannen van gesprekken;
  • het zelfstandig behandelen van aanvragen van medewerkers zoals zwangerschaps- en ouderschapsverlof;
  • de voortgangsbewaking van contracten, termijnen en andere werkzaamheden;
  • het verrichten van overige ondersteunende werkzaamheden voor met name de P&O-adviseurs.

Hoe ziet je werkdag eruit?
Geen dag is hetzelfde voor je! ‘Het eerste wat ik ’s morgens doe, is de mailbox van het secretariaat P&O doornemen. Ik zie dat ik meteen acties moet uitzetten. Ik maak een aanzet voor diverse rechtspositionele brieven (bijvoorbeeld bevestiging einde dienstverband, studiefaciliteitenbrief en een addendum wijziging arbeidsduur). Deze worden gecheckt door de P&O-adviseur en vervolgens door mij de routing ingedaan. Ik zorg er vervolgens ook voor dat deze brieven getekend, uitgeboekt en verzonden worden. Na sollicitatiegesprekken van vorige week zijn er met enkele kandidaten definitieve afspraken gemaakt. Ze komen al snel in dienst! Ik ga arbeidsovereenkomsten opstellen en alles regelen zodat deze nieuwe collega’s binnenkort goed aan de slag kunnen. Later op de ochtend heb ik een werkoverleg met een van de P&O-adviseurs. We bespreken alle acties die opgepakt moeten worden en de stand van zaken van de werving- en selectieprocedures: een vacature kan nu extern geplaatst worden. Voor een andere openstaande vacature heeft zojuist een briefselectie plaatsgevonden. Ik mag een paar kandidaten opbellen om ze uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. Een leuk onderdeel van mijn werkt!

We zijn op zoek naar iemand die een passie heeft om administratieve processen zo goed mogelijk te organiseren. Heb je daarbij oog voor de kansen die er zijn om processen te verbeteren en waar mogelijk te digitaliseren? Dan is deze baan echt geknipt voor jou. We zoeken namelijk iemand die graag mede vorm wil geven aan deze ontwikkeling.

Als medewerker P&O breng je daarnaast het volgende mee:

  • je bent integer en vanzelfsprekend is vertrouwelijke informatie bij jou in goede handen;
  • je hebt minimaal 2 jaar recente werkervaring in een soortgelijke functie binnen het vakgebied van P&O;
  • je beschikt over een HR-gerelateerde opleiding;
  • je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden in de Nederlandse taal;
  • je bent proactief, flexibel, stressbestendig en klantgericht;
  • je werkt nauwkeurig, kunt goed zelfstandig werken en bent ook een teamspeler;
  • MS Office heeft weinig geheimen voor jou en je kunt met name goed overweg met Outlook en diverse andere systemen.

Wij stellen ons graag aan je voor. Gemeente Houten ligt centraal in Nederland, in de regio Utrecht. We zijn gericht op ontwikkeling. Van een dorp met 7000 inwoners groeiden we uit tot een middelgrote gemeente met 50.000 inwoners. Iedere dag dragen onze 400 collega’s eraan bij dat inwoners Houten een prettige plek vinden om te wonen.

Je krijgt bij ons eigen verantwoordelijkheden en ruimte om zelf invulling te geven aan je werkzaamheden. Als collega’s staan we voor elkaar klaar. We lopen gemakkelijk bij elkaar binnen, onze deuren staan letterlijk en figuurlijk voor elkaar open.

Je komt in het team Personeel & Organisatie en Managementondersteuning (POM). Dit team is één van de twaalf teams binnen de gemeente Houten. Het team POM is een stafteam en werkt ondersteunend aan het gemeentebestuur en de ambtelijke organisatie. In het team werken collega’s van operationeel tot strategisch niveau aan de uiteenlopende HR-thema’s van de organisatie. De managementassistentes maken ook deel uit van het team.

’Nieuwe collega’s zeggen regelmatig: ‘werken bij de gemeente Houten voelt echt als een warm bad.’ Collega’s zijn betrokken, zowel bij hun eigen werk als bij elkaar’.

  • Als je al voldoet aan de gestelde functie-eisen, dan kunnen we je een salaris bieden in functieschaal 7. Het bruto maandsalaris (bij een dienstverband van 36 uur) bedraagt dan minimaal € 2.545,- en maximaal € 3.612,- per maand. Mocht je nog niet over de functievereisten beschikken, dan wordt jouw inzet beloond met een salaris in aanloopschaal 6. Het bruto maandsalaris (bij een dienstverband van 36 uur) bedraagt dan minimaal € 2.295,- en maximaal € 3.323,-  per maand. Als je na 1 jaar voldoet aan de gestelde functie-eisen, dan wordt je salaris ingepast in functieschaal 7.
  • Bij wederzijdse tevredenheid kom je na een jaar in aanmerking voor een vast dienstverband (op basis van een beoordelingsgesprek).
  • Vakantiegeld en een eindejaarsuitkering in de vorm van een Individueel keuzebudget (IKB). Je kunt dit IKB vrij inzetten, bijvoorbeeld door het uit te laten betalen of voor extra verlof.
  • Voor zover het werk het toe laat is het mogelijk om tijds- en plaats onafhankelijk te werken. Op woensdag(ochtend) hebben we je hard nodig, de rest van je werkdagen kunnen we samen bepalen
  • Reiskostenvergoeding woon-werkverkeer, gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en een pensioenregeling.
  • Opleiding en ontwikkel mogelijkheden, bijvoorbeeld via ons interne opleidingscentrum: de Houten Academie.
  • Mogelijkheid om te sporten met korting via Bedrijfsfitness Nederland.