Joyce van der Werf, managementassistente

“Het uitvoerende werk voor de teammanagers vind ik leuk. Ook van het teamwork en het contact met collega’s krijg ik energie.”

Van jongst af aan wist ik dat ik directiesecretaresse of managementassistente wilde worden. Na mijn middelbare school heb ik daarom de directiesecretaresse-opleiding bij Schoevers gevolgd. Daarna heb ik 13,5 jaar bij een ingenieursbureau gewerkt. Sinds 2023 werk ik bij gemeente Houten als managementassistente.

Ik ondersteun de managers van drie verschillende teams. Dit doe ik 28 uur per week, verdeeld over vier werkdagen. Dat is heel afwisselend, want iedere manager heeft haar eigen manier van werken en behoefte aan ondersteuning. De teams zelf zijn overigens ook heel verschillend.

Het is soms best een uitdaging om de agenda's niet overvol te laten raken met de afspraken die ingepland moeten worden. Daarnaast verwerk ik de post, de verlofaanvragen en ziek- en herstelmeldingen. Voor onze externe medewerkers verzorg ik alles wat te maken heeft met instroom, doorstroom en uitstroom: badges, accounts, eventuele hardware. De managementassistente neemt de ontvangst van zowel nieuwe interne als externe medewerkers binnen het team op zich. Ook qua feesten en partijen, denk aan jubilea, pak ik in overleg met de teammanager werkzaamheden op. Momenteel zijn er twee overleggen waarbij ik aanwezig ben en zorgdraag voor de notulen. Elke dag is weer anders, dat is precies wat het zo leuk maakt.

Het leukste vind ik het uitvoerende werk voor en het teamwork met de managers waarvoor ik werk. Samen zorgen we dat we mooie dingen voor elkaar krijgen. Ook neem ik hen juist werkzaamheden uit handen. Ik vind het ook fijn om nieuwe medewerkers een warm welkom te geven. Dat is zó belangrijk als je ergens begint. Ik word heel blij van mijn werk, krijg er veel energie van. Dat komt ook door mijn collega’s: iedereen is heel behulpzaam en helpt je graag – iets wat ík natuurlijk ook met plezier doe!

Lees meer verhalen