Webmaster

Ben jij een topper in onlinecommunicatie en pas tevreden als de website van de gemeente voor iedereen op een gebruiksvriendelijke manier toegankelijk en duidelijk is? Dan hebben wij een hele dynamische functie voor jou.

Webmaster

  • 32 uur per week
  • Maximaal € 4.752,- bruto per maand bij een werkweek van 36 uur.
  • Reageren kan t/m zondag 26 mei 2024 o.v.v. vacaturenummer: 2024-030-DV
Solliciteer direct

Wat ga je doen

Als webmaster beheer en verbeter je het gebruik van onze online kanalen. Je bent verantwoordelijk voor het correct functioneren van de website en de kwaliteit van de informatie. Je adviseert je collega's over de eisen voor toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid, en over welke online communicatiemiddelen we kunnen gebruiken om dit te bereiken. Dit doe je natuurlijk niet alleen! In samenwerking met onze webbeheerder en de collega's van communicatie werk je eraan om de website optimaal te laten functioneren.

  • Je adviseert en informeert je collega's over de inzet van digitale communicatiemiddelen en digitale toegankelijkheidseisen (WCAG 2+);
  • Je zoekt naar oplossingen en doet verbetervoorstellen voor vraagstukken binnen de organisatie;
  • Je onderhoudt contact met leveranciers van digitale diensten;
  • Je voert de wettelijk verplichte audits en toetsen uit;
  • Je stelt jezelf op de hoogte van de ontwikkelingen en regels die gevolgen kunnen hebben voor de website. Dit kunnen ontwikkelingen en regels zijn opgelegd vanuit de overheid, onze organisatie of de samenleving;
  • Je ondersteunt bij de ontwikkeling en hebt een rol in het functioneel beheer van online communicatiemiddelen.
  • Je ontwikkelt en verbetert digitale formulieren om het aanvragen van producten en diensten via de website eenvoudiger te maken.

Hoe ziet je werkdag eruit?
In de ochtend start je met het doornemen van de webmaster mailbox. Je handelt publicatieverzoeken af en beantwoordt vragen van collega’s. In het geval van een storing schakel je de leverancier in en communiceer je hierover met de organisatie of op de website. Daarna ga je aan de slag met de webpagina’s onder het thema Ondernemen. Klopt de inhoud nog? Voldoen ze wel aan alle voorwaarden? Kan het beter? Je maakt een verbetervoorstel voor een pagina en neemt hierover contact op met de collega die verantwoordelijk is voor het product. In de middag schuif je aan bij een overleg om te adviseren over de realisatie van een nieuwe website voor een project. Is een website wel een goed idee? Kun je helpen door offertes op te vragen? Je sluit de dag af met het analyseren van het aantal bezoekers op de webpagina wonen- en leefomgeving.

Wie je bent

Je bent enthousiast, communicatief vaardig en pro-actief. Je werkt graag samen met collega’s en leveranciers. Je kunt je vakkennis op een prettige en duidelijke manier delen. Daarnaast ben je in staat om je advisering goed te onderbouwen.

Wat breng je mee:

  • Je hebt ervaring en kennis met het beheren van diverse CMS-systemen (bij voorkeur Typo3) Kennis van relevante wetgeving, zoals de Wet digitale toegankelijkheid, AVG en informatiebeveiliging;
  • Kennis van diverse online communicatiekanalen;
  • Kennis en ervaring met het analyseren van web statistieken in bijvoorbeeld Matomo;
  • Kennis van en ervaring met softwaretools voor het maken van digitale formulieren (bij voorkeur SIM);
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal;

In welk team kom je terecht

Team Dienstverlening bestaat uit collega’s die er samen hun best voor doen om de gemeentelijke dienstverlening toegankelijk, laagdrempelig, klantvriendelijk en efficiënt te maken. De clusters burgerzaken en burgerlijke stand, telefonisch informatiecentrum, kwaliteit en beleid, applicatiebeheer en het webteam vormen onder leiding van de teammanager het team Dienstverlening.

Dit bieden we je

  • Een jaarcontract met bruto maandsalaris van minimaal € 3.317,- en maximaal € 4.752,- (schaal 9) bij een dienstverband van 36 uur. Als je (nog) niet beschikt over de gewenste opleiding en ervaring, dan word je benoemd in de aanloopschaal.
  • Bij wederzijdse tevredenheid kom je na een jaar in aanmerking voor een vast dienstverband, op basis van een beoordeling;
  • Een Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris. Dit kun je bijvoorbeeld laten uitbetalen of extra vakantiedagen van kopen.
  • Hybride werken is mogelijk. Dit doe je in overleg met je team, waarbij de werkzaamheden leidend zijn.
  • Een werkplek centraal in Nederland, direct naast het station, 8 minuten met de trein vanaf Utrecht Centraal.
  • Laptop en telefoon.
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden, o.a. via de Houten Academie.
  • En verder: reiskostenvergoeding woon-werkverkeer, gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, bedrijfsfitness en een pensioenregeling.