Senior medewerker financiële administratie

Binnen het team Financiën & Inkoop is er, door de doorgroei van een medewerker, plek voor een nieuwe collega op het gebied van de financiële administratie. 

Senior medewerker financiële administratie

  • 32-36 uur per week
  • Salaris maximaal € 3.784,-  bruto per maand bij een werkweek van 36 uur
  • Reactietermijn: doorlopend 
Solliciteer direct

Wat ga je doen

  • Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse werkzaamheden binnen de financiële administratie;
  • Je signaleert eventuele problemen binnen de werkzaamheden en doet voorstellen om dit op te lossen en het proces te verbeteren;
  • Je verricht alle werkzaamheden met betrekking tot de verwerking van ingekomen en uitgaande facturen, zoals tussencontrole van facturen, beheer van tussenrekeningen, boeken van memorialen en voorboekingen;
  • Je onderhoudt contacten met debiteuren, crediteuren en interne budgethouders;
  • Je voert alle voorkomende werkzaamheden voor de jaarrekening en andere planning en control producten uit;
  • Je bent binnen de financiële administratie aanspreekpunt voor de organisatie bij vragen, opmerkingen en problemen;
  • Je bent vervangend kassier.

Hoe ziet je werkdag eruit?

’s Morgens kijk je eerst in de systemen welke controle werkzaamheden er voor financiën zijn. Zijn er bijzondere zaken die uitgezocht moeten worden dan overleg je binnen het team wie wat oppakt.

Omdat het vandaag betaaldag is, bereid je de crediteuren betaling batch voor.

Dan belt er iemand van Toezicht en Handhaving. Er is in het verleden een hoge boete uitgedeeld. Vraag wordt gesteld of we kunnen beoordelen of deze in termijnen betaald kan worden en zo ja, in welke termijnen dan?
Tussendoor komen er allerlei vragen vanuit de organisatie en van leveranciers en ben je bezig met boeken van facturen, aanmaningen versturen en het controleren van facturen en uitgaande nota’s.

Wie je bent

Je beschikt over een MBO werk- en denkniveau op het gebied van financiële administratie. Je hebt 10 jaar relevante werkervaring. Je kunt goed overzicht houden en bent, samen met het team van 8 mensen, verantwoordelijk voor het totale werkpakket van de financiële administratie.

Voor deze functie zijn de volgende competenties van toepassing: accuraat, flexibel, initiatief en klantgericht. Verder ben je stressbestendig, werk je planmatig en ben je een echte teamspeler. Vooral tijdens de klassiek drukke periode, zoals de jaarafsluiting, helpen we elkaar waar nodig.

In welk team kom je terecht

Het team waarin je komt te werken is het team Financiën & Inkoop. De belangrijkste taken van het team zijn het voeren van de financiële administratie, de coördinatie van de verschillende jaarcyclusproducten, de financiële control rol, de inkoopfunctie en de coördinatie van de subsidieaanvragen.

Dit bieden we je

  • Een jaarcontract met bruto maandsalaris van minimaal € 2.666,- en maximaal € 3.784  (schaal 7) bij een dienstverband van 36 uur. Als je (nog) niet beschikt over de gewenste opleiding en ervaring, dan wordt je benoemd in de aanloopschaal 6.
  • Zijn we na een jaar nog steeds een goede match? Dan word je jaarcontact omgezet in een vast dienstverband.
  • Een Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Dit kun je bijvoorbeeld laten uitbetalen of extra vakantiedagen van kopen.
  • Hybride werken is mogelijk. Dit doe je in overleg met je team, waarbij de werkzaamheden leidend zijn.
  • Een werkplek centraal in Nederland, direct naast het station (8 minuten met de trein vanaf Utrecht Centraal).
  • Laptop en telefoon.
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden, o.a. via de Houten Academie.
  • En verder: reiskostenvergoeding woon-werkverkeer, gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, bedrijfsfitness en een pensioenregeling.