Klachten en ombudsman

Wilt u een klacht indienen?

Bent u ontevreden over het optreden van een ambtenaar, afdeling of bestuurder? Dan kunt u een klacht indienen.

Inloggen met DigiD Klacht indienen (Verwijst naar een externe website)

U kunt uw klacht ook indienen:

De klachtenregeling is een officieel vastgestelde regeling waar precies instaat hoe de gemeente met een klacht moeten omgaan. Lees hier de regeling(Verwijst naar een externe website).

De afhandeling

  • Uw klacht wordt door de gemeente zelf behandeld.
  • Het is mogelijk uw klacht mondeling toe te lichten.

Heeft u een klacht over het Sociaal Team?

Komt u er niet uit met het sociaal team over de inzet van jeugdhulp. Of ondersteuning via de WMO? Dan kunt u contact opnemen met sociaal ombudsfunctionaris Helga Peters.

Helga Peters is op maandag, dinsdag en donderdag telefonisch bereikbaar op nummer (06) 46 32 23 09. Een mail sturen kan ook; helga.peters@houten.nl(Verwijst naar een e-mailadres)