Verhuizing doorgeven
Verhuist u binnen of naar de gemeente Houten? Geef uw verhuizing online door. Dit kan vanaf 4 weken vóór, tot uiterlijk 5 dagen na uw verhuizing. Verhuist u vanuit Houten naar een andere gemeente? Geef de verhuizing dan door in de nieuwe gemeente.
Wat heeft u nodig bij het doorgeven van uw verhuizing?
- kopie van de koop- of huurovereenkomst
Gaat u bij iemand anders in huis wonen? Om u op dat adres in te kunnen schrijven, hebt u toestemming nodig.
- Toestemming van de hoofdbewoner via het formulier verklaring van inwoning;
- kopie van het legitimatiebewijs van de hoofdbewoner;
- Kopie van de plaatsingsovereenkomst, als u naar een zorginstelling gaat.
- Iedereen die 16 jaar of ouder is
- Ouders, voogden of verzorgers voor kinderen jonger dan 16 jaar
- Ouders en hun meerderjarige kinderen voor elkaar als u op het zelfde nieuwe adres gaat wonen
- Echtgenoten of geregistreerde partners voor elkaar als u op het zelfde nieuwe adres gaat wonen. Let op: heeft u een samenlevingscontract, dan moet u allebei zelf de verhuizing doorgeven.
- Curator voor een persoon die onder curatele is gesteld
Als u verhuist, informeert de gemeente automatisch de volgende instanties:
- Belastingdienst
- Centraal Administratiekantoor (CAK)
- Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO)
- Pensioenfondsen
- Rijksdienst voor het wegverkeer (RDW)
- Sociale Verzekeringsbank (SVB)
- Zorgverzekeraars
Wilt u weten welke organisaties uw persoonsgegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) mogen ontvangen voor het uitvoeren van een publieke of maatschappelijke taak? Doe dan de scan op www.wiekrijgtmijngegevens.nl.