Cliëntondersteuning
U heeft een afspraak bij de gemeente omdat u een ondersteuning nodig heeft vanuit de jeugdwet of de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning). U spreekt dan met iemand van het Sociaal Team. Misschien vindt u dat wel spannend. Dan kan een cliëntondersteuner u hier bij helpen door:
- Samen met u het gesprek voor te bereiden.
- Aanwezig te zijn bij het gesprek.
Goed om te weten
- Een cliëntondersteuner overlegt nooit rechtstreeks met de gemeente of het sociaal team zonder uw instemming.
- Een cliëntondersteuner neemt nooit een beslissing over uw aanvraag voor ondersteuning of voor een voorziening. Dat doet het Sociaal Team.
- De hulp en het advies is onafhankelijk en gratis.
U kunt de onderstaande organisaties zelf benaderen en vragen of zij u willen ondersteunen:
- een welzijnsconsulent van Van Houten&co, (030) 70 01 500(Verwijst naar een telefoonnummer), info@vanhoutenenco.nl(Verwijst naar een e-mailadres)
- een medewerker van MEE, (030) 26 42 222(Verwijst naar een telefoonnummer),
clientondersteuning@mee-ugv.nl(Verwijst naar een e-mailadres), - een cliëntondersteuner van het Steunpunt GGz Utrecht, (030) 23 69 320(Verwijst naar een telefoonnummer), steunpunt@ggzutrecht.nl(Verwijst naar een e-mailadres).