Wateroverlast melden
Meldingen over water en riolering kunt u 7 dagen in de week 24 uur per dag online doorgeven via het Meldpunt Openbare Ruimte.
Bij noodsituaties belt u (030) 639 21 01(Verwijst naar een telefoonnummer)
Waar kan de melding over gaan?
Het kan bij meldingen gaan om:
- Wateroverlast
- Als u bijvoorbeeld last heeft van water op straat of in het park, vocht in huis, water in uw tuin of kelder of ergens anders leest u hier wat u kunt melden over wateroverlast. Zie ook: “Regenwater in uw woning".
- Verstoppingen
- Bijvoorbeeld als uw huisaansluiting of het hoofdriool verstopt is, of als u gezien heeft dat een duiker verstopt zit. Zie ook: “Problemen met de riolering” .
- Watergangen
- Bijvoorbeeld bij zwerfvuil in een sloot of gracht, dode dieren, of een te hoog of te laag waterpeil. Zie ook: “Beheer oppervlaktewater”.
- Putten en kolken
- Meld direct als er een putdeksel is verdwenen. Of doe een melding als er, meer dan een uur na een bui, een plas water op straat blijft staan. Of als er een kolk zichtbaar verstopt is.
- Stankoverlast
- Bijvoorbeeld bij een stinkende gracht of sloot of een rioollucht op straat. Na rioleringswerkzaamheden in de straat kan er tijdelijk een rioollucht blijven hangen. Als de stank langer dan 2 dagen blijft, doe dan een melding. Bij een rioollucht in huis moet u eerst een loodgieter bellen. Zie ook: “Problemen met de riolering”.
- Pomp of schakelkast
- Als er een rode lamp op een schakelkast brandt of het deurtje staat open, dan doet u een melding over een pomp of schakelkast. Zijn de stroomdraden aan te raken of is het gemaal toegankelijk, doe dan een urgente melding. Zie ook: “Problemen met de riolering”